Towarzystwo Przyjaciół

Dąbrowy Górniczej

Wielkie zmiany w centrum Dąbrowy Górniczej nadchodzą

Szeroko konsultowane zmiany w centrum Dąbrowy Górniczej nadchodzą. To duży wielokierunkowy projekt reorganizacji centrum miasta, obejmujący organizację przestrzeni wokół Pałacu Kultury Zagłębia przez wykorzystanie miejsca po Dąbrowskiej Fabryce Obrabiarek w formie nazwanej Fabryką Pełną Życia, zmiany struktury komunikacyjnej samochodowej i pieszej w centrum miasta poprzez likwidacje uciążliwych dla pieszych przejść podziemnych na rzecz przejść na poziomie jezdni i budowę zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych ograniczających potrzebę przechodzenia z przystanków tramwajowych na autobusowe,  a także budowę nowej drogi łączącej ul. Sobieskiego z ul. Kolejową i Kościuszki.  oraz budowę centrum przesiadkowego, tunelu i przejść pod torami kolejowymi w centrum. W Urzędzie Miejskim podpisana została umowa, wspólnie z PKP PLK miasto przystępuje do realizacji bardzo kompleksowego zadania – budowy centrum przesiadkowego, tunelu i przejść pod torami kolejowymi, nowej drogi łączącej ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, a także remont ul. Kolejowej. Zadanie obejmuje też przebudowę torowisk i peronów. Nowa inwestycja zapewni nie tylko bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej, usprawni także komunikację drogową w mieście i skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym przy ul. Konopnickiej. Sam dworzec jak deklaruje PKP PLK dostanie nowe perony, które będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Peron wyspowy zostanie przebudowany, dodatkowo powstanie peron jednokrawędziowy przy budynku dworca. Wszystkie obiekty będą podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną wyposażone w windy, a tym samym dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W stacji Dąbrowa Górnicza będą przebudowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Ogrzewane rozjazdy usprawnią przejazdy pociągów zimą. W ramach przebudowy stacji zostanie również zabezpieczony teren pod planowane dodatkowe tory i trzeci peron z przeznaczeniem dla kolei aglomeracyjnej. Wartą 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, którą czeka remont, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Prace mają potrwać do końca 2022.

 

                                                                                              Zobacz prezentację

 

11 sierpnia 2020

Strona główna | O nas | Usługi | Blog | Kontakt

Strona stworzona w kreatorze www WebWave © 2018

Towarzystwo Przyjaciół

Dąbrowy Górniczej

ul. Legionów Polskich 69     

41-300 Dąbrowa Górnicza

KONTAKT ZE MNĄ >